sunnuntai 10. maaliskuuta 2013

Everyday life

Viikonloppu on kulunu taas rauhallisissa merkeissä. Näin talvisin ei oo yhtään samanlaista fiilistä lähtee juhlimaan, kun taas kesällä terassit on niin kutsuvia, että siellä viettää mielellään koko päivän. Perjantaina lähin kuitenki käymään Hällässä, kun Iiris pyysi mua niiden mukaan juhlistamaan Tuomaksen synttäreitä. Hällästä siirryttiin vielä Vikkulaan, ja siellä oltiin lähes pilkkuun asti. Ite olin tosiaan vesilinjalla tällä kertaa, mutta hauskaa oli! Tykkään paljon tommosista pienistä pubeista. Ne on kivoja paikkoja alotella ennen yökerhoon menoa, ja jos ei oo tanssifiilistä, niin niissä viihtyy helposti vaikka koko illan. Pubeihin voi myös huoletta poiketa sen kummemmin pynttäytymättä, itekin olin ihan arkikuteissa liikkeellä..



Eilen mulla oli heti herätessä kauhee into päästä laittaa ruokaa!? Se on tosi outoa, en oo ikinä ollu mitenkään innostunu ruuanlaitosta. Meidän keittiö tässä uudessa asunnossa on lisäks aivan surkean pieni, joten ruuanlaitto on tosi hankalaa sähläämistä, kun pöytätilaa ei oo oikeestaan ollenkaan. En kuitenkaan tykkää oikeestaan mistään valmisruuista, joten yleensä teen jotain nopeeta ja helppoa. Käydään Konstan kanssa myös vähän turhankin usein ulkona syömässä..
    Mulla oli valmiina jääkaapissa jauheliha, joten päätin tehä siitä jauhelihapihvejä, ja lisukkeeksi halusin uunikasviksia. Kävin Sokoksella ruokaostoksilla, ja että mä rakastan niiden hedelmä- ja vihannesosastoa! Oon aina tykänny syödä tuoreita, ja sokkarilta löytyy eksoottisempiakin hedelmiä laajat valikoimat. Uunikasviksia varten hankin porkkanaa, lanttua, sipulia, bataattia, paprikaa ja luumutomaatteja. Kotona kuorin ja pilkoin ne, pyöräytin pussissa, missä oli öljyä ja mausteita, ja heitin vuoassa uuniin. Jauhelihapihvitaikinan tekoonkaan ei mee kun alle 10 min, joten nää oli just mun ruuanlaittotaidoille sopivan tasosia reseptejä.. Ruokaa tuli sitten vähän liikaakin, joten pyysin Henna-Riikan myös syömään.

Valmiista kasviksista en kerenny saada kuvaa ennenku nälkäiset ehti jo syödä puolet. Mutta näistä tuli ihan älyttömän hyviä, melkeinpä mun uus lemppari! Jauhelihapihvit toimi hyvin kyljessä, mutta yhtälailla vaikka kala sopis varmasti hyvin.

Aloin muuten kiinnittää kaupassa huomiota, että ostan aina melkein samoja asioita. Vihanneksia ja hedelmiä jääkaapista täytyy löytyä aina, ja lisäksi on muutama muu tuote, jotka tarttuu mukaan varmasti joka kauppareissulla..


Nää Valion mehukeitot on ihan parhaita maitorahkan ja puuron kanssa, tai ihan sellasenaan!

Ehrmannia on pakko aina olla, ja sen kanssa ananasmurskaa. Samoin Lidlin Linessa -jogurtteja.
Onko teillä jotain lempparituotteita, joita jääkaapista löytyy aina?


Eilen illalla sit ihan extempore keksittiin Henna-Riikan kanssa vielä lähteä elokuviin. Käytiin katsomassa 21 tapaa pilata avioliitto, ja vaikka mun odotukset ei ollu kauheen korkeella, niin se olikin tosi hauska. Kannattaa käydä kattomassa! Nyt on tullu leffailtua viime aikoina aika usein, koska mun pitää ehtiä käyttää kaikki sarjalippuni ennen Turkkiin lähtöä.
 
Täytyy vielä hehkuttaa, kun kävin loppuviikosta pankissa hoitelemassa vakuutus- ja luottokorttiasioita reissuun lähtöä aatellen, niin sain sieltä tämmösen jääkiekkopaidan. Näitä jaetaan vissiin vaan jollekki uusille Pohjolan keskittäjille, mutta olin niin ihana, et ne suostu tekemään poikkeuksen! ;) Mut kui hieno, en vaan oikein tajuu miten nää pankkiin liittyy....



<3: Kata

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti